NINO ROTA


About of NINO ROTA










StreamingSoundtracks
Streaming Shoutcast MP3 radio playing music from soundtracks.

  • 2 - Pino Donaggio *2 Mystic Masseur, The - Richard Robbins & Zakir Hussain *2 Naked Gun 2 1/2, The - Ira Newborn *8 Needful Things - Patrick Doyle Omen III, The: The Final Conflict - Jerry Goldsmith *6 (Upgrade) Over The Hedge - Ben Folds & Rupert Gregson-Williams Poseidon - Klaus Badelt Romeo & Juliet (1968) - Nino Rota Sentinel, The - Christophe Beck Stand, The - W.G



    Roger Ebert: Nights of Cabiria (1957)
    Review (positive), cast, credits.

  • Music by Nino Rota

  • Seeing it in its new glory, with a score by Fellini's beloved composer Nina Rota, ``Nights of Cabiria'' plays like a plucky collaboration on an adult theme between Fellini and Chaplin

  • Music by Nino Rota



    GoneMovie: The Godfather
    Features pictures, plot summary, sound clips, and facts about the film.

  • * September 4, 1933 † December 10, 1988 Trivia Release date: March 14, 1972 The film was shot in: New York city, Long Island, Los Angeles, Las Vegas, Nevada, Sicily Oscars: Best leading actor-> Marlon Brando Best Writing -> Mario Puzo and Francis Ford Coppola Best Picture Oscar nominations: Best supporting actor -> James Caan, Al Pacino and Robert Duvall Best Director -> Francis Ford Coppola Best Film Editing Best Music, Original Dramatic Score ->Nino Rota Best Sound Best Costume Design Coppola in 1971 when asked to direct The Godfather he dismissed it as pretty cheap stuff

  • Pacino was paid only $40, 000 for his role in The Godfather The Oscar nomination for Nino Rota (Best music) was ineligible because Rota reused the score from Fortunella (1957) Steven Spielberg: “I’ve never made a movie as good as The Godfather , and I don’t have the ambition to try” During the seventies thirty million copies of The Godfather were sold, making it the best selling American novel of the decade



    Marinacci, Cesare
    Curriculum, biografia, foto e file audio.

  • Hanno contribuito alla sua formazione altre illustri personalità, tra cui, Licia Mancini già premio Chopin a Varsavia, i M° Enrico Pieranunzi, Gerardo Jacoucci, Francesco Arturo Saponaro, Ettore Fioravanti, Luciano Cerroni, Antonio D’Antò ed in modo particolare per il pianoforte, il M° Sergio Fiorentino presso l’Accademie “Vanitas Vanitatum” di Napoli e “Nino Rota” di Bari ed il M° Franco Scala fondatore della prestigiosa Accademia Pianistica Internazionale “Incontri col Maestro” di   Imola, con il quale si è perfezionato dal 1995 al 1998 partecipando inoltre alle masterclasses di Riccione, del Sestriere e seguendo nel contempo i seminari dell’Accademia, tenuti da insigni musicisti e musicologi come, Piero Rattalino, Alexander Lonquich, Giorgio Pugliaro, Luis Lortie e Maurizio Pollini

  • info: NINO ROTA


    Photo by prolix.virtualis.lv


    Movie Grooves
    Soundtracks and library music from the 1950s-1980s, categorized by decade, country,
    and genre.

  • Comes with a 17 track CD of previously unreleased 60s and 70s library music tracks! LATEST RELEASES Various Artists LP: £11.99 (€17.50/$18.75) Nino Rota CD: £13.99 (€20.50/$22.10) More lovely grooves, mad beats, library music tracks and tracks from obscure 60s/70s soundtracks! Orchestral soundtrack to John Guillermin's 1978 version of Agatha Christie's 'Death on the Nile'..


    El Padrino
    Historia y comentarios.

  • Coppola ofrece una lección de ritmo, sin tregua en su pulso narrativo y ofertando con constantes giros en una trama excepcional, vigorizada por unos caracteres magistralmente perfilados y soberanamente interpretados, y enaltecida por una producción de lujo, que atrapa un ambiente melancólico y nervudo, gracias a la gradación concedida por su autor, a una estupenda fotografía de Gordon Willis y a una recordada partitura de Nino Rota

  • Una majestuosa puesta en escena, monumental partitura de Nino Rota, una cándida y admirable fotografía de Gordon Willis, y un suntuoso diseño de producción de Dean Tavoularis dan forma a esta mítica superproducción de la paramount, encargada al entonces joven cineasta Francis Ford Coppola, quien narra sin prisa pero sin pausa la compleja batalla por el poder y las conflictivas relaciones paterno filiales, que inevitablemente se encontrarán sublimadas en una espiral de muerte, pólvora y sangre a borbotones, esta ultima suministrada con admirable verosimilitud por el veterano del maquillaje Dick Smith


    In viaggio su Marte
    L'autore recensisce e commenta sia i film del passato che quelli in uscita nelle sale.

  • I suoi protagonisti parlano un sacco, è vero, forse troppo a volte

  • Questo film merita di essere visto anche (soprattutto?) per assistere all'indimenticabile prova della sua protagonista


    Odorici, Piero
    Sassofonista bolognese, ha al suo attivo frequenti collaborazioni con musicisti
    di prestigio del jazz italiano e americano: biografia, curriculum e discografia.

  • Benefits


    Photo by image.com.com


    Newman Family Academy Award Nominations for Best Score
    Lists times that Randy, Lionel, Alfred, David, or Thomas were nominated for Oscars
    in this category, the year, the competition, and the winner.

  • Sherman, John Williams 1972 MUSIC (Original Dramatic Score) ******************************** The Godfather Nino Rota Limelight (1952) Charles Chaplin, Raymond Rasch, Larry Russell Napoleon and Samantha Buddy Baker The Poseidon Adventure John Williams Sleuth John Addison images John Williams 1972 MUSIC (Scoring: Adaptation and Original Song Score) ******************************** Cabaret Ralph Burns Lady Sings the Blues Gil Askey Man of La Mancha Laurence Rosenthal 1971 MUSIC (Original Dramatic Score) ******************************** Mary, Queen of Scots John Barry (music) Nicholas and Alexandra Richard Rodney Bennett Shaft Isaac Hayes Straw Dogs Jerry Fielding Summer of '42 Michel Legrand 1971 MUSIC (Scoring: Adaptation and Original Song Score) ******************************** Bedknobs and Broomsticks Richard M


    Pro Loco
    Presentazione della mostra sull'arte presepiale.

  • Renato Raffaele Martino Chiesa di San Francesco ore 20.00 Concerto Nino Rota Ensemble In collaborazione con l'Associazione Giffoni Teatro Orari mostra Inaugurazione: 8 Dicembre 2005 ore 19.00 feriali 17.00-21.00 festivi 9.30-12.30 e 17.00-22.00 chiuso il lunedì e il 31/12 dal 1-8 Dicembre visite per gruppi e scuole (prenotazione obbligatoria) Info Tel / Fax: 089.865 218 - 320.027 96 10 e-mail: www.prolocogiffonivallepiana.it | © Il Presepe a Giffoni 2004 |


    Institut culturel italien de Grenoble
    Promotion et diffusion de la culture italienne dans les Alpes, cours de langue
    italienne, organisation d'évènements culturels, expositions et spectacles.


    TV Guide: The Godfather
    5 star movie review, plot, cast, picture, and background.

  • Coppola also had the eminent good sense--or good luck--to get Nino Rota to write his last great score

  • The film is dark--Coppola had cinematographer Gordon Willis deliberately underlight each scene; the mood is dark; and the climax, in which Michael indulges in an orgy of blood vengeance, would simply be horrific, were it not for the ironic melodies of the Rota score, which underline the humane sensibilities of the storyteller and keep us at an appropriate distance

  • NINO ROTA ?



    TV Guide Online: The Godfather, Part II
    5 star review, cast and crew, synopsis, and background information.

  • Nelson Best Original Dramatic Score - Nino Rota, Carmine Coppola Academy Award Nomination: Best Actor - Al Pacino Best Supporting Actor - Lee Strasberg Best Supporting Actor - Michael V


    Centraldocinema: Ubriaco d'amore
    Articoli di commento al film di Paul Thomas Anderson.

  • COMM-SENT 95’ ½ Roberto Donati Nel nuovo film di Paul Thomas Anderson c'e' una sequenza molto bella, ispiratrice anche del poster italiano: lui e lei, dopo varie peripezie, si incontrano finalmente alle Hawaii; la piu' classica delle situazioni cinematografiche viene risolta facendo muovere le silouette dei protagonisti, immersi in un caotico viavai di persone anch'esse in controluce, sullo sfondo colorato e gioioso di una spiaggia

  • Non giova alla narrazione nemmeno la sottotrama pseudo thriller, con una telefonata a una "hot-line" (dopo "Girl 6" e "America oggi" c'e' ancora qualcosa da aggiungere?) che diventa un incubo interminabile (non solo per il protagonista)

  • Molto efficace, invece, lo scheletro sonoro del film (a parte una scopiazzatura, chissa', forse voluta, del tema di Nino Rota per "Amarcord"), con un tappeto di percussioni che riesce a far entrare lo spettatore, con tensione crescente, nel grottesco universo descritto


    Pigrecoemme: Pinocchio
    Recensione del film di Benigni, a cura di Rosario Gallone.

  • Poco importano le dispute politico-ideologiche ( Benigni si fa distribuire dal Berlusca che s'è magnato l'impero Cecchi Gori ) quando il risultato è di una bellezza pari solo a quella dei capolavori di Fellini (modello che regista, costumista, scenografo e, dulcis in fundo , un Piovani versione Nino Rota , inseguono piuttosto palesemente)


    Charry project home
    Si occupano della gestione musicale di eventi come matrimoni e di produzioni
    musicali anche per spot televisivi. Ne illustrano le attività e mettono a ...


    Yahoo cinema: Amarcord
    Rassegna stampa dedicata al film di Federico Fellini.

  • Aiutato nella sceneggiatura dal conterraneo, col quale ha anche firmato un libro in cui, ma da lontano, si respirano i fatti del film, dallo scenografo, dal fotografo Giuseppe Rotunno, dal musicista Nino Rota, da attori quasi tutti sconosciuti, il cantastorie Federico Fellini ha detto con Amarcord, sull'Italia degli anni fascisti, forse più e meglio di tanti storici di professione

  • Dietro Titta, poi c'è la sua famiglia: è anzi questa famiglia la vera protagonista del film


    Italian music store
    Specializzati in CD di musica italiana, rarità, musica regionale, cori tradizionali.


    Federico Fellini
    Antonia Shanahan profiles the director for Senses of Cinema.

  • A full day of parallel misadventures ensues for both protagonists that reveal Ivan's slavery to social convention and Wanda's silly romantic illusions

  • 'Music as Salvation' is the title of an essay by Claudia Gorbman about Fellini and the film scores of Nino Rota: 'Music as Salvation: Notes on Fellini and Rota' in Federico Fellini: Essays in Criticism , ed


    Hollywood Jesus - Amelie.
    Visual film review of the movie which the title character practices the "Golden Rule."

  • In this, his fourth soundtrack, Tiersen displays an impressive command of idiom and melodic subtlety that's rightfully drawn comparisons to the great Nino Rota


    Google

    Home @CallCenter